Archief 2021

instagram lighthouse 27 mrt2

27 maart 2022 - 14:30 uur

Lighthouse is het Engelse woord voor vuurtoren én de naam voor de nieuwe viering die op zondag 27 maart voor de allereerste keer gehouden wordt in de Johanneskerk van de Hervormd gemeente Heerde.

De afgelopen jaren zijn er door verschillende jeugdleiders gesprekken gevoerd in zijn/haar eigen (kerkelijk) netwerk. Hierin hoorden zij veel dezelfde geluiden en verlangens in het geloof onder de jongeren en jonge gezinnen. Hierdoor is het idee en behoefte ontstaan om naast de huidige ere diensten een ander soort viering te houden.

Vanwege bezorgperikelen met PostNL die helaas buiten onze invloedssfeer liggen, wordt Hervormd Heerde (editie nr, 9 - 13 januari 2023) deze keer helaas niet op tijd bezorgd. Daarom is het kerkblad eenmalig gepubliceerd in de Hervormd Heerde-app.
Heeft u de Hervormd Heerde-app nog niet? De app is te downloaden in de Appstore of Playstore
Mocht u wel lid zijn van de app, maar niet van het kerkblad dan is dit een mooie gelegenheid om kennis te maken. Smaakt het blad naar meer? Een abonnement regelt u heel makkelijk door een e-mail te sturen naar: kerkbode@hervormdheerde.nl

Redactie Hervormd Heerde

Naar aanleiding van de persconferentie van afgelopen dinsdag 02-11-2021 is het sinds zondag 07-11-2021 weer nodig om mondkapjes te dragen bij het verplaatsen in de kerk. Daarnaast vragen we jullie om anderhalve meter afstand te houden, steeds 1 bank vrij te houden en om zoveel mogelijk door te schuiven naar het midden van de bank. Op dit moment is het nog niet nodig om aan te melden voor de diensten.

Open monumentendagOp zaterdag 11 september is het Open Monumentedag en vindt Heisa in Heerde plaats. Op deze dag kan er op verschillende locaties geluisterd worden naar muzikale optredens. Op het Holtgräve/Reil orgel in de Johanneskerk zijn diverse orgelbespelingen te horen.

Op deze pagina zullen de Nieuwsberichten worden gepubliceerd, klik op de link.

Nieuwsbericht 16-12-2020 maatregelen na toespraak minister president 14-12-2020
Nieuwsbericht 19-05-2020
verbetering gezondheid Ds. van der Graaf;  meditaties;  kerk-tv;  terugkeer diensten;  Maranatha - Hozanna
Nieuwsbericht 02-04-2020
gezondheid Ds. van der Graaf; komende diensten; Heilig Avondmaal; digitale Gebedskring 02-04-2020
Nieuwsbericht 28-03-2020 gezondheid Ds. van der Graaf; aankomende diensten; gebedspunten inbrengen.
Nieuwsbericht 21-03-2020 Uitzending diensten; wekelijkse meditatie; Lijdenstijd acties; jeugd
Nieuwsbericht 17-03-2020  Dag van Nationaal gebed; sluiting kerkelijk bureau; uitzending diensten

20220206 Bijbelmarathon 10 van 14In de week van 14-20 maart zal er een Bijbelmarathon in de Dorpskerk van Vaassen worden gehouden.

Van maandag 8:00 uur tot zaterdagavond 20:00 uur zal er elke dag (dus 6x12=72 uur) de Bijbel (voor)gelezen worden! Dit is een initiatief om na de corona-crisis van de afgelopen twee jaar weer eens iets gezamenlijks als kerken te gaan doen en wat is dan beter om samen de Bijbel te lezen. Doen jullie mee?