Corona maatregelen (28-11)

Afgelopen week zijn een aantal nieuwe maatregelen afgekondigd met als doel om het aantal Corona-besmettingen sterk terug te dringen. De kerkenraden hanteren de lijn om de landelijke adviezen van Protestantse Kerk te volgen. De Protestantse Kerk zal naar aanleiding van de afgekondigde maatregelen komende week met nieuwe adviezen komen. Maar op basis van de nu algemeen geldende regels doen wij op eenieder het zeer dringende beroep om:

• De avondkerkdiensten zijn met onmiddellijke ingang omgezet naar online diensten.
  • Bij binnenkomst in de hal van de kerk de handen te desinfecteren.
  • Het mondmasker op te houden. Deze mag alleen af wanneer je op de plaats zit.
  • Zoveel mogelijk door te schuiven naar het midden van de bank zodat mensen niet voor u langs hoeven om een plaats te bereiken.
  • Binnen én buiten de kerk de 1,5 meter te handhaven. Wij vragen speciale aandacht voor het houden van die 1,5 meter bij het verlaten van de kerk. Daarbij houden we ook de ingestelde looprichting aan: we komen achter in de kerk binnen en gaan er aan de voorkant weer uit.
  • De kindernevendienst en kinderoppasdienst zullen – voorlopig – niet worden gewijzigd. Wel verzoeken wij ouders met kinderen voor de kindernevendienst aan het gangpad te gaan zitten.
  • Bij klachten van jezelf of van je gezinsleden blijf je thuis.

Tot nader orde wordt het koffiedrinken op het kerkplein niet meer georganiseerd omdat daarbij de 1,5 meter niet te handhaven blijkt.

Op basis van het dringende verzoek om 's avonds geen verenigingsactiviteiten fysiek te organiseren, zullen ook alle kerkelijke verenigingsactiviteiten tot nader orde fysiek worden gestopt. Dit betekent ook dat catechisaties niet doorgaan. Via de techniek kunnen de activiteiten uiteraard wel doorgaan.