Lighthouse - 27 maart

27 maart 2022 - 14:30 uur

instagram lighthouse 27 mrt2Lighthouse is het Engelse woord voor vuurtoren én de naam voor de nieuwe viering die op zondag 27 maart voor de allereerste keer gehouden wordt in de Johanneskerk van de Hervormd gemeente Heerde.

De afgelopen jaren zijn er door verschillende jeugdleiders gesprekken gevoerd in zijn/haar eigen (kerkelijk) netwerk. Hierin hoorden zij veel dezelfde geluiden en verlangens in het geloof onder de jongeren en jonge gezinnen. Hierdoor is het idee en behoefte ontstaan om naast de huidige ere diensten een ander soort viering te houden.

In het voorjaar van 2021 hebben een aantal gemeenteleden aan de hand van deze signalen en geluiden een concreet plan gemaakt om als aanvulling op de reguliere kerkdiensten van de Hervormde Gemeente Heerde een extra viering te houden genaamd “Lighthouse.” Net als Lighthouse is God een lichtpunt dat we zien als richtpunt waar we ons naartoe willen bewegen.
Met Lighthouse sluiten we meer aan op de hedendaagse leef- en belevingswereld en daarnaast is de viering laag-drempeliger. We streven ernaar om een plek te maken waar iedereen zich welkom en geliefd mag voelen, de dienst is voor iedereen waarin we samen gemeente zijn, maar in het bijzonder voor jongeren en jong gezinnen. Door het kiezen van liederen, het thema van de viering en de uitwerking daarvan focussen we ons vooral op die doelgroep.

Ben jij nieuwsgierig geworden naar Lighthouse? Laat je dan door Hem verrassen en dan zien wij jullie op 27 maart om 14.30 uur in de Johanneskerk te Heerde.