Kindernevendienst

Elke zondag gaan de kinderen van de basisschool groepen 1 tot en met 5 naar hun eigen kindernevendienst. Net voor de preek verlaten we de kerk om naar het koetshuis of het kerkelijk bureau te gaan. Samen luisteren we naar 1 van de prachtige verhalen uit de bijbel. We praten er over na en zingen mooie liedjes tot eer van God. Soms maken we er ook zelf muziek bij met allerlei muziekinstrumentjes. Daarna is er tijd om te knutselen of te puzzelen over het bijbelverhaal.

Een keer in de maand is het feest. Dan gaan we met z’n allen naar de kelder van Welgelegen. Ook de kinderen die in groep 6 tot en met 8 van de basisschool zitten mogen gezellig mee. We blijven in Welgelegen tot het einde van de kerkdienst en hebben dus extra tijd om leuke dingen samen te doen. We zingen mee met de liedjes op de beamer en luisteren naar een mooi verhaal uit de bijbel. Daarna is het tijd om te knutselen.

Voor de oudere kinderen is er een andere activiteit. Als ze willen, mogen ze de jongere kinderen helpen met het knutselen. Dat is erg handig, want in Welgelegen maken we vaak een moeilijker werkje omdat we meer tijd hebben. De kindernevendienst in Welgelegen sluiten we altijd af met het volgende lied.

De Here zegent jou en Hij beschermt jou
Hij schijnt Zijn licht over jouw leven
Hij zal genadig zijn en heel dicht bij je zijn
Hij zal Zijn vrede aan je geven

Wij hopen je zondag te zien bij de kindernevendienst. Kom jij ook?

Voor contact: KND@hervormdheerde.nl