Paasproject 2020 KND

Hoi jongens en meiden,20200412 paasprojectKND

Het is alweer een hele tijd geleden dat we elkaar hebben gezien bij het Paasproject voorin de kerk. We hadden een paar plaatjes opgehangen op dat grote bord, in de vorm van een huis. In het midden van dat bord zat een opening in de vorm van een kruis. Weten jullie dat nog?

Nu is het bijna Paasfeest. En ook al kunnen we dat niet samen vieren in de kerk, we zouden het heel leuk vinden om het Paasproject wel samen af te maken. Eigenlijk was het de bedoeling dat we met Pasen de opening van het kruis dicht zouden maken. Langs dat gat zaten allemaal spijkertjes. Door draad om de spijkertjes te wikkelen, maken we de spijkers aan elkaar vast en ook aan het kruis vast. Door dit met jullie samen te doen, zouden we Jezus (het kruis) en mensen (spijkertjes) aan elkaar verbinden.

Nu kunnen we niet bij elkaar komen, maar we zouden het wel mooi vinden om dit op een andere manier samen te doen. We hebben jullie hulp thuis nodig!
Wat kunnen jullie doen? Maak thuis een kruis net als in het project: met spijkers in hout, met punaises in karton, of misschien heb je wel strijkkralen of ministeck of weet je een andere creatieve manier om een kruis te maken. Verbind de spijkers, punaises of iets anders aan elkaar, zodat het een mooi kruis wordt. Je kunt dit bijvoorbeeld met Pasen samen met het hele gezin doen. Zo zijn we toch met Pasen verbonden aan het kruis en aan elkaar!
We zouden het leuk vinden als jullie dit kruis dan aan ons laten zien, door een foto per mail te sturen naar kers.sandra@gmail.com
of te appen naar 06 29288998.
Wij zorgen dat we het kruis van het project met draad gaan verbinden, dan zullen wij dat aan jullie laten zien.

Groetjes van de juffen van de kindernevendienst:
Henriette, Annet, Mirthe en Sandra