Gemeente Groei Groepen

Waar staat een Gemeente Groei Groep voor?

In het kort kunnen we zeggen dat de drie G's van de GGG staan voor de groei van de onderlinge GEMEENSCHAP, het persoonlijk GELOOF en ons GETUIGENIS. In de GGG wordt de onderlinge GEMEENSCHAP opgebouwd door het geloofsgesprek rondom de Bijbel en door de onderlinge band die met elkaar groeit als sociaal gebeuren. We leven met elkaar mee. Zo vormen we een hechte gemeenschap. Het blijkt ook dat de GGG helpt om de navolging van Jezus concreter in te vullen. Het gesprek met anderen hierover kan stimuleren om een meer toegewijd discipel te zijn. Zo groeien we in ons GELOOF. Door met elkaar te praten over ons geloof leren we ook om vrijmoediger met andersdenkenden het gesprek aan te gaan. Het is ook makkelijk om vrienden of kennissen in een kleine ongedwongen groep uit te nodigen om mee te komen praten. De GGG is dan ook ideaal om door middel van vriendschappen mensen bij het evangelie te betrekken. Zo groeien we in getal en GETUIGENIS.

Bijeenkomsten
We komen in het winterseizoen 1 keer in de twee weken bij elkaar in een persoonlijke sfeer, als een soort "gezin" in het huis van het gastgezin. In dit "huisgezin" aanvaarden en vertrouwen we elkaar. Elke bijeenkomst kent een aantal "onderdelen", zoals koffie/thee drinken, tijd voor een onderling gesprek, samen bidden, zingen en onderzoeken wat een bijbelgedeelte ons te vertellen heeft en wat we zelf hiermee kunnen doen in ons dagelijks leven. We willen God en elkaar beter leren kennen, luisteren naar elkaar, leren van elkaar en met elkaar meeleven. De persoonlijke dingen die we elkaar toevertrouwen, blijven dan natuurlijk ook binnen de groep. Elke groep kent een of meerdere gespreksleid(st)ers die zich beschikbaar hebben gesteld om het groepsgesprek in goede banen te leiden. Deze leid(st)er is dus niet de allesweter want we zijn gezamenlijk op een zoektocht naar Gods bedoeling voor ons leven vanuit de Bijbel. Als leidraad voor deze avonden gebruiken we een boekje dat speciaal voor de GGG's wordt uitgegeven door het Evangelisch Werkverband binnen de Protestantse Kerk in Nederland. Voor meer informatie over het Evangelisch Werkverband: zie www.ewv.nl.

Meedoen
Voel jij je aangetrokken om deel te nemen aan een Gemeente Groei Groep of wil je daar eerst meer informatie over, neem dan contact op met een van de gespreksleid(st)ers. Wij willen graag dat onze groepen ook groeien in getal, dus ook meer deelnemers. En we zijn echt niet bang wanneer een groep te groot dreigt te worden, want dan starten gewoon weer een nieuwe groep.

Hieronder is een overzicht opgenomen van de groepen die er zijn, op welke avond die bij elkaar komen en wie de gespreksleid(st)ers zijn.

Dus bel of mail gerust een van ons en kom een avond kijken !! Je bent van harte welkom.

Algemeen email adres: ggg@hervormdheerde.nl

Maandag