Week 3 - 3 maart

Week3

Ga mee! Samen eten
'Ga mee!' is het thema van de veertigdagentijd van Kerk in Actie. Onze kerk sluit hier graag bij aan. Ga mee! Samen getuigen van geloof, hoop en liefde’. Samen verdiepen we ons op weg naar Pasen in thema’s als gebed, inkeer, ontmoeting, omzien naar elkaar en het maken van een nieuwe start. Het is een uitnodiging om samen op zoek en op pad te gaan in de bijzondere tijd op weg naar Pasen.

Het thema van deze week: Ga mee, samen eten
In de komende actieweek wordt je de mogelijkheid geboden om in actie te komen door je op te geven. Op zondag 10 maart, na de ochtenddienst, kun je samen bij een ander gemeentelid of gezin gaan eten, of komen er mensen bij jou om te eten. Samen eten schept een band en is heel fijne manier om elkaar beter te leren kennen. Samen eten vinden we als diaconie een hele mooie manier om elkaar te ontmoeten, het gesprek aan te gaan en contacten tussen jong en oud te verbeteren. Omzien naar elkaar, dat is ook diaconie.

Ga mee, geef je op, als ontvanger van onbekende gasten, of juist zelf als gast waarbij je nog even niet weet waar je verwacht wordt. Spannend?, ach dat valt best mee, je ontmoet gemeenteleden die je misschien vaak in de kerk ziet, maar nooit spreekt. Of je dacht dat je iemand redelijk goed kende, maar tijdens deze ontmoeting kom je er achter dat je nu een veel beter beeld bij iemand hebt gekregen. Ook nieuwsgierig hoe dit allemaal gaat verlopen en wie er meedoen, geef je zelf komende week op en GA MEE. Dus kom deze week in actie, en geef je op, uiterlijk donderdag 7 maart, zodat je op 10 maart enkele gasten kunt verwachten, of dat je zelf ergens verwacht wordt.

Aarzel niet en geef je op, uiterlijk 7 maart, via de intekenlijst achter in de kerk, via de kerk-app of via de mail ajveerman@hervormdheerde.nl

29 mrt 2024
Ds. Y. Breemers, Hollandscheveld