Week 4 - 10 maart

Week4

Ga mee! Zamel gezamenlijk in
Op woensdag 13 maart vieren we Biddag voor gewas en arbeid. We bidden niet alleen voor een goede oogst, maar ook voor alles wat wordt gedaan om mensen te voorzien van ‘ons dagelijks brood’

De oproep voor deze week is:

• Voor de volwassenen: Eet een week sober, bijvoorbeeld minder of geen vlees.
  • Voor de kinderen: Lukt het een week niet te snoepen?
  • Deel van uw overvloed en help mee om levensmiddelen in te zamelen voor de Voedselbank en kleding voor kledingwinkel De Cirkel.

De voedselbank
In Nederland leven meer dan een miljoen mensen onder de armoedegrens. Deze mensen houden maandelijks niet genoeg geld over voor eten, kleding en andere basisbehoeften. Ook in de omgeving van Vaassen, Epe, Heerde en omgeving zijn tientallen gezinnen afhankelijk van voedselhulp.
Voedselbank Vaassen Epe Heerde & omgeving steunt deze groep door voedselpakketten te verstrekken, samengesteld door vrijwilligers uit gedoneerde middelen. Zowel bestuursleden als vrijwilligers krijgen geen vergoeding voor hun inzet bij de Voedselbank.

Doet u ook mee met het inzamelen van houdbare levensmiddelen voor de voedselbank?
LOGO VB Vaassen

Kledingwinkel De Cirkel geeft uw kleding een 2e kans
De Cirkel is een kledingbank en winkel voor 2e hands kleding. De kleding is door particulieren ter beschikking gesteld. De Cirkel werkt zonder winstoogmerk, maar met het oog op recycling en het helpen van elkaar! De Cirkel is een stichting die het mogelijk maakt goede bruikbare kleding en schoenen weg te geven aan inwoners van Heerde en omgeving die (tijdelijk) de financiële middelen niet hebben. Daarnaast kan ieder ander bij de Cirkel kleding verkrijgen tegen een vrijwillige bijdrage.

De doelstellingen van de Cirkel zijn:
1. een bijdrage leveren aan de armoedebestrijding in Heerde en omgeving door het verstrekken van kleding en schoeisel aan mensen die over beperkte financiële middelen beschikken
2. het bevorderen van hergebruik van kleding in het kader van duurzaamheid

Beddengoed en handdoeken zijn ook welkom.

Inname eisen:

• de kleding is gewassen en gestreken
  • de kleding is niet beschadigd / kapot
  • de kleding heeft geen vlekken
  • de kleding heeft geen erge pilling

Levensmiddelen en kleding kunt u op biddag 13 maart en zondag 17 maart afgeven op de tafels achterin de kerk. Ook staat daar een collectebus voor uw gift.
Op zondag 17 maart is de uitgangscollecte voor de voedselbank.

Doet u mee ?

29 mrt 2024